Systerresa till London torsdag-fredag

Jag och lillasyster bestämde för ganska längesen att vi skulle ta en tripp till London, bara vara och mysa. Sen kom storasyster och tyckte att vi skulle på spa… Insåg snabbt att pengarna och tiden räcker inte till båda, så självklart bjöd vi in storasyster att följa med på vår resa till London.

Storasyster har sjukt många resor och semester inplanerat redan, så det var inte så lätt att ta semester. Så vi minsta flög på torsdag morgon och storasyster kom på torsdag kväll.

Vi kom sån bra tid att vi bestämde oss för att leta oss fram med ordinarie kollektivtrafik, gick kanon! Tog oss enkelt med tåg från Gatwick till Victoria Station, letade upp var vi kunde köpa Oyster card så blev det ett varsitt sånt också (alltid bra att ha).

Victoria StationVictoria Station

Att hitta till hotellet var inte så svårt när man har med sig en lillasyster som hittar överallt, om ni undrar varför jag valde just henne som resesällskap  🙂

Roliga restaurangnamnRoliga restaurangnamn

Hotellet var helt OK, sängarna stenhårda, golven var ojämna men det funkade!

Sängarna på hotellet

IMAG1214[1]Käkade och tog oss en drink innan vi tog oss till Westminister så att syrran fick säga hej till Ben, tog en liten promenad förbi London Eye och vidare över Themsen.

Fördrink innan middagen

Stora Ben

London Eye by night

London Eye by night, it’s magic

Råkade hamna på Picadilly Circus och sen Victoria Sercrets. Tog tuben till Kings Cross station för att se om vi kunde hitta Platform 9 3/4, det sket sig, letade men kunde inte hitta den. Men vi var nära i alla fall  🙂

Picadilly Circus

Victoria's Secret

Victoria’s Secret – stor kasse många pengar senare

På väg hem blev det pizza på Pizza Hut, såååå fantastiskt gott! Storasyrran landade under tiden så vi bestämde att vi skulle mötas på hotellet. Och vi kom dit ungefär samtidigt.

Uppe i lagom tid på fredagen, tog oss runt och letade efter musikalmöjligheter, storasyster köpte till Dirty Rotten Scoundrels till oss alla, ingen av oss hade en aning om vad det var. Sen ville vi åka båt också och eftersom den stora lätt blir åksjuk så började vi gå ner mot vad vi trodde var vattnet… Vi fick se en massa som vi hade missat om vi tagit tunnelbanan!

Köpte Hop-on-hop-off biljetter till båten och även biljetter till London Eye, det här kalaset bjuckade jag på. 10 minuter kvar tills båten skulle gå, bara att gå ombord. Ååååå så mysigt och solen tittade fram lite också. Åkte med ner till Greenwich och hittade en liten marknad där nere som var jättemysig, men vi handlade inget. Missade båten tillbaka, men de gick varje halvtimme så det var med flit, vi hade det ju mysigt! Började få ont i magen och bestämde mig för att sova båtresan tillbaka, den tog ju drygt en timme. och sov gjorde jag, med huvudet i armarna på bordet, hela resan! Mådde inget vidare när vi gick av, starka känningar av magkatarr (trodde jag)… Hittade en indisk restaurang för äta innan musikalen måste vi, chansade och tog ett glas rödvin, det uppskattade inte magen.IMAG1235[1]

IMAG1246[1]

Leta apotek, när jag väl hittade ett köpte jag Rennie Extra, Omeprazol och Gaviscon. I med Rennie, verkar inom 2 minuter, inte alls! Väntade 20 minuter, sen in med Omeprazol, det brukar hjälpa inom 30-40 min… Hjälpte inte, i med Gaviscon, storasyster letade efter ingången till teatern, smärtan i magen är hemsk… Vi stod på en bakgata, där fanns ett hörn, i det hörnet spydde jag som en gris… Mådde lite bättre när allt skum efter tabletterna kommit upp, in på teatern och in på toaletten… När handblåsen gick så hördes det inte att jag spydde… Satt perfekt, ytterst på raden nedanför gången ut, och toaletterna var jättenära!

Sov igenom nästan hela musikalen, tur att jag insåg att jag sett filmen så de gånger jag var vaken så var jag med! Var iväg på toa ett par gånger och tömde resten som fanns i magen. Sen blev det taxi hem.

This entry was posted in Fritid, Träning, mat och hälsa and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.