Träningen som uteblev

Kommer inte igång med träningen efter jag var sjuk och det suger! Och vad händer när jag inte tränar? Jo, ont i kroppen, trött (kan i och för sig bero på att det är november och höst), äter godis som maken köper hem, orkar inte laga bra mat…

Idag syntes det både på vågen och måttbandet, i spegeln har jag sett det sen en vecka tillbaka!

Försöker skylla på att köket fortfarande inte är klart, men det är ju faktiskt inte sant! Det är att jag inte orkar, och orkar gör jag inte för att jag inte tränar… Så djävla dumt!

Den här veckan har jag tränat 2 gånger, måste ner något i helgen också och det borde inte vara några problem egentligen. Funderar på vad det beror på att det helt plötsligt är så jobbigt… Jobbat halvtid i 2 månader så borde inte kunna skylla på det. Prioriterar annat, men kan inte komma på vad förutom att jag plockar, tvättar och försöker hålla undan i köket… Det betyder inte att jag inte har 6 timmar över för träning!

Så, nu är det dags att ta tag i livet igen och till att börja med så är det matplanering som gäller! OM jag planerar nästa veckas mat nu och sen åker och tränar så kan jag handla hem det jag behöver direkt efter träningen, det är ju som att göra två flugor på smällen!

Fick slänga 1 stor burk med kvarg, så onödigt, jag kunde ju faktiskt ha gjort nyttiga smoothies av den istället för att äta godis…

Vet inte hur jag ska få maken att sluta köpa hem godis, igår var jag megairriterad eftersom jag inte kan låta bli att äta skiten, fast jag egentligen inte tycker om det, bara ute efter sockret!

Så, från och med idag: inget onödigt sockerintag, och inget godis på minst 2 veckor!

Målsättningen är att gå ner MINST 2 cm i midjan på en månad, MINST 2 kg ner på vågen och att hålla 3 träningspass i veckan! ovanstående är ju inget konstigt, jag har gått upp 1 kg och 1 cm på 2 veckor så då borde det vara enkelt att gå ner det! Promenader när jag jobbar funkar ju, men då blir träningspassen lidande, jag behöver en plan… Och den har jag inte nu så fortsätter fundera på det.

Fått ont i ryggen, i svanken igen, det har jag inte haft på över ett år och det är helt klart ett tecken på att jag tränar för lite, så bara därför MÅSTE jag faktiskt sköta träningen!

Så, nu matplanering för veckan!

Ha en bra lördag trots höst och mörker!

This entry was posted in Träning, mat och hälsa and tagged , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *