Varit hos PT:n

Så kom äntligen måndagen när vi hade tid hos PT Emil, jag och min TP (TräningsPartner). Han var ung och otroligt stark! Så häftigt när man ser någon göra övningar utan ansträngning när man själv håller på att dö vid samma övning.

Duktig, snäll och väldigt peppande, känns toppen att ha fått ett träningsprogram som jag tror att jag kan följa. Utöver de 3 pass i veckan som vi tänker köra på SATS så ska jag köra hemma en dag i veckan samt försöka få några timmars promenad. Räcker ju att gå till och från jobbet istället för sista bussen, det är ju typ 20 minuter!

TRX squad och TRX low row är två helt nya övningar för mig, tyckte det var svårare att göra squaden med TRX-banden än utan, men nu testar jag det här. Rodden var spännande, vi ska inte stå åt samma håll och göra samtidigt för då rörde sig ställningen! Men den var rolig, bara man vågar lite på ställningen som håller i banden!
PT TRX Low rowPT TRX Squad

Benpress gillar jag och den är med i programmet, Pull to shoulder 2 / Vertical traction är också ny för mig, den gillade jag också.

Back bend skulle vi också göra, tyckte den var lite läskig men det kommer gå kanonbra. Den var inte så jobbig som jag trodde 😀
PT Maskiner

Armhävningar mot låda, plankan och crunch på pilatesboll blir avslutningen på styrkepasset. Armhävningar och plankan är inte mina favoriter, utmaningen närmaste tre veckorna är att orka mer på plankan än vi gör idag. Ingen tävling TP imellan utan vi tävlar mot oss själva!
PT Avslutning

Avslutningen blir 20 minuter cardio, det kommer nog vara det tuffaste. Kör nog 10 minuter på något och 10 minuter på löpbandet och går snabbt.

Insåg när jag såg hur många kalorier jag förväntas äta att jag nog ätit alldeles för få, så jag ska försöka trycka in ett par mellanmål. Å andra sidan räknar jag inte grönsaker, frukt och alla nötter jag äter så då är nog kalorierna som jag får i mig helt fel, kanske fel sort lite grann men jag är noga med proteinerna!

Nu sjukt trött, har ju faktiskt tränat 45 minuter styrka hemma, gjort iordning middag till barnen och omelett till mig. Fixat 4 matlådor med lax och grönsaker, så fantastiskt gott!

This entry was posted in Träning, mat och hälsa and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *